Petitie tegen het wetsvoorstel voor de Wet Werk en Bijstand (WWB) teken hier

In het regeerakkoord is afgesproken dat minister Kamp van Sociale Zaken en zijn staatssecretaris De Krom 2,4 miljard euro moeten bezuinigen. Bezuinigingen op de bijstand moeten zo’n 100 miljoen gaan opbrengen. Uit het wetsvoorstel blijkt hoe dat uitpakt voor gezinnen waarvan een lid bijstandsgerechtigd is. GroenLinks heeft inmiddels een spoeddebat aangevraagd.

Een woordvoerder van De Krom wil niet reageren op de uitgelekte stukken. Hij stelt dat de staatssecretaris nog bezig is met de uitwerking van het regeerakkoord in verschillende wetsvoorstellen. ''Het doel is dat werken ook echt weer gaat lonen om zo meer mensen aan het werk te krijgen'', aldus de zegsman.

De belangrijkste wijziging ten opzichte van het verleden is dat in een gezinssituatie de gezinsleden niet langer individueel recht hebben op bijstand, maar dat een gezin gezamenlijk bijstand dient aan te vragen. Letterlijk staat in de toelichting op het wetsvoorstel: “De bijstand voor het individu binnen deze leefsituatie is daarmee als het ware afgeschaft”.

In het wetsvoorstel worden drie situaties doorberekend. Deze situaties zijn te vinden op de pagina van Uitgesproken, waarvan de link onderaan deze petitie is vermeld.

Laat u dit toe of neemt u actie door deze petitie te tekenen? Laat zien dat we het menen. Het kan toch niet zo zijn dat je van duizenden Nederlanders het beetje wat ze al hebben afpakken?

De crisis heeft diepe sporen achtergelaten. Meer dan ooit trekken jongeren en ook volwassenen weer terug in bij hun ouders, simpelweg omdat ze het niet meer kunnen betalen omdat ze geen baan hebben en ook geen baan kunnen vinden. Laten we de mensen in ere houden en ze juist op een stimulerende manier helpen om weer aan het werk te komen in plaats van alles af te pakken.

Er is een hele grote kans dat dit wetsvoorstel een invloed heeft op uw leven en uw financiele situatie. Bent u het er niet mee eens? Teken de petitie!

Bron: http://uitgesproken.vara.nl/Nieuws-detail.7674.0.html?tx_ttnews[tt_news]=40013&cHash=24bf349f6803ebd9715160deff19ec85

Om de video van Uitgesproken te bekijken, kijk dan op de website: http://uitgesproken.vara.nl/Nieuws-detail.7674.0.html?tx_ttnews[tt_news]=40013&cHash=24bf349f6803ebd9715160deff19ec85

Om het nieuwe wetsvoorstel voor de wet WWB te bekijken, kijk op de website:

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook
OF

Als je een account hebt, log dan in, of registreer je anders door de velden hieronder in te vullen.
E-mail en wachtwoord zijn je inloggegevens om andere petities te kunnen ondertekenen nadat je hebt ingelogd.

Persoonlijke levenssfeer in de zoekmachines? U kunt gebruik maken van een nickname:

Je moet een correct e-mailadres invoeren om je handtekening te kunnen bevestigen, anders wordt deze verwijderd.

Ik bevestig de registratie en ik ga akkoord met Gebruik en Beperkingen van Diensten

Ik bevestig dat ik het privacybeleid heb gelezen

Ik ga akkoord met de verwerking van persoonsgegevens

Reactielijst